Reklama w Multimediach

Banner

Banner jest formą multimedialnej reklamy. Jest to internetowa forma reklamy lub też jest wydrukowany na materiale jako przekaz informacji lub jako reklama. W internecie baner jest graficzną formą przekazu informacji bądź materiałów reklamowych. Często zdarza się, ze jest to odnośnik do strony internetowej. Banner internetowy wykonuje się w technologii Adobe Flash. Można go także wykonać w formie gifu albo też czasami wykonuje się je jako pliki jpeg. Aby odtworzyć animację, która została wykonana w formacie Adobe Flash użytkownik komputera musi mieć zainstalowaną specjalną wtyczkę. Jeśli ktoś nie posiada takiej odpowiedniej wtyczki zainstalowanej, to pojawi się komunikat o zainstalowaniu tejże wtyczki. Specyficznym rodzajem banenera jest expand banner. Banner ten rozwija się po najechaniu na niego kursorem, a jego maksymalny rozmiar wynosi zazwyczaj 468 x 240 pikseli. Skuteczny banner internetowy, czyli taki, który rzuca się w oko powinien posiadać szereg podstawowych cech, żeby był najlepszy. Taki banner to oczywiście powinien przyciągać wzrok od razu, powinien mieć oryginalny wygląd, a ponadto powinien się odróżniać od reszty strony internetowej. Na bannerze ponadto powinna znajdować się krótka treść, która zachęci użytkownika, a nie zniechęci żmudnym i długim czytaniem. W treści bannera powinny znajdować się pytania oraz krótkie odpowiedzi, ale za to trafne. Nie potrzebne nam będą zbędne informacje, a taka zwięzła treść zmusi użytkownika do natychmiastowego działania.

Podobne artykuły

Net PR Synergy
Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy jest Net PR Synergy, czyli w skrócie NPRS. NPRS jest formą zarządzania komunikatami w internecie przy pomocy pozycjonowania. NPRS ma na celu promocję docelowych elementów Public Relations w wyszukiwarkach. Metoda ta polega na aktywnym pozycjonowaniu artykułów prasowych w internecie. Celem takiej multimedialnej reklamy jest umieszczenie na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych odpowiednią ilość materiałów prasowych, tak aby istotne sprawy dla publikacji spadły na dalsze strony wyszukiwarki. Kolejnym typem reklamy multimedialnej jest meta ad. Jest to swojego rodzaju banner reklamowy, który jest wyświetlany w wyszukiwarce i jest skojarzony z kluczowymi wyrazami, które wpisuje na przykład użytkownik wyszukiwarki. Inną metodą multimedialnej reklamy nowoczesnej jest keyword advertising. Polega to na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy, która wyświetla się w wyszukiwarce. Użytkownik wpisując dane hasło, to technika ta skojarzy je z wyrazami kluczowymi i wtedy pojawią się dane wyniki wyszukiwania na liście. Expand billboard jest nowoczesną multimedialna reklamą,...

Toplayer
Toplayer jest formą reklamy internetowej multimedialnej, która ma postać animacji. Animacja ta występuje na przezroczystej warstwie, która jest nakładana na przeglądarce internetowej. Taka reklama może zasłaniać całe okno bądź też posiada jakieś ustalone rozmiary. Reklama taka może także wyświetlić się w określonym miejscu strony. Jest to krótka animacja, która po odtworzeniu zostawia możliwość aktywnego łącza do strony reklamodawcy. Interstitial jest natomiast reklamą multimedialna, która otwiera się w osobnym oknie przeglądarki. Posiada wielkość całego okna i wyświetla się przez kilkadziesiąt sekund. Są też krótsze. Mapvertising jest kolejnym typem reklamy multimedialnej, która przedstawia się w postaci logo. Po najechaniu na to logo kursorem myszki, wyświetlą nam się dane reklamodawcy. Innym typem reklamy multimedialnej jest panorama wirtualna. Technika wykonania takiej reklamy pozwala użytkownikowi na obejrzenie niemalże realnego widoku wraz z możliwością obrotu zdjęcia o 360 stopni. Technika takiej reklamy polega na połączeniu ze sobą w odpowiedni sposób zdjęć. Takie realne zdjęcie można...

Wirtualna panorama
Jednym ze sposobów wykonania panoramy wirtualnej jest wykonanie zdjęć panoramy za pomocą aparatu cyfrowego. Z reguły robi się szesnaście takich zdjęć. Potem za pomocą odpowiedniego programu możemy połączyć ze sobą zdjęcie, które następnie można edytować w komputerze. Kolejnym sposobem na wykonanie efektywnej panoramy to metoda panoram sferycznych, która umożliwi nam oglądanie całości w zakresie 360 stopni. Inną multimedialna reklamą i jednocześnie nowoczesną techniką jest reklama kontekstowa. Polega ona na umieszczeniu reklam na stronach o podobnych treściach. Reklamy te są prezentowane na różne sposoby. Mogą to być takie usługi internetowe, jak: strony internetowe, e- maile, czaty, fora dyskusyjne czy też komunikatory internetowe. Użytkowników nie będą tak irytować reklamy, które są związane z podobną wyszukiwaną treścią. Reklama taka jest wyświetlana na dwa różne sposoby. Może mieć formę na przykład linków sponsorowanych. Taki link jest umieszczany na górze listy stron oczywiście za odpowiednią opłatą. Przy wpisaniu przez użytkownika odpowiedniego słowa kluczowego, link...

Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa działa według pewnego schematu. Klient, który chce założyć taka reklamę w internecie przede wszystkim tworzy jej treść, jak również ustala listę haseł kluczowych. Reklama taka wyświetli się wówczas, gdy użytkownik korzysta z określonej usługi, gdzie pojawiają się takie same słowa kluczowe. Klient opłaca taką reklamę albo za jej samą emisję albo za jej zauważalny efekt, czyli poprzez kliknięcie w reklamę. Takie usługi reklamowe świadczą przeważnie najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe oraz portale internetowe. Te firmy właśnie przy pomocy systemów tej reklamy pośredniczą pomiędzy reklamodawcą a reklamobiorcą. Systemy umożliwiające taki tym reklamy w internecie także działają przy pomocy określonego schematu. Systemy te proponują reklamodawcy panel administracyjny, w którym są zawarte adresy usług, które warto zareklamować. W takim panelu jest podany krótki opis usługi, słowa kluczowe oraz sposób płatności. Ponadto systemy proponują reklamodawcom panel-ankietę, w której reklamodawca może sam określić tematy swoich usług. Zgadzając się na współpracę, reklamodawca musi jednocześnie zgodzić...