Reklama w Multimediach

Multimedialna reklama prasowa

W przypadku multimedialnego przekazu reklamy w postaci prasowej, taka reklama nie musi być tylko i wyłącznie w formie krótkiego tekstu, ale może ona mieć także formę zapachową albo również może zawierać próbki produktów, takich jak kremy, szampony, czy produkty spożywcze. Prasa codzienna daje reklamodawcy szerokie możliwości dotarcia do czytelnika. Wśród takiej prasy, gdzie pojawiają się reklamy możemy wyróżnić nie tylko gazety, ale również czasopisma czy magazyny. Przez prasę przemawia długa tradycja, która wydaje się być bardziej wiarygodną pisaną reklamą niż inne media. Ponadto takie ogłoszenia reklamowe mogą znajdować się w specjalistycznej prasie. W takiej prasowej reklamie mamy możliwość zaczerpnięcia szerszej informacji o danym produkcie niż przez inne multimedia. Jednakże reklama prasowa ma także swoje negatywne strony. Zazwyczaj po przeczytaniu prasy, gazeta ląduje w koszu na śmieci. Ponadto prasa dzieli się na prasę o zasięgu ogólnym , jak również na prasę o zasięgu regionalnym. W przypadku tym drugim pozwala nam taka prasa na trafienie do określonego grona czytelników. Jeśli chodzi o skuteczność takiej reklamy, to zależy ona od nakładu czasopisma, jak również od częstotliwości jego ukazywania się na rynku prasowym. Innym rodzajem multimedialnej reklamy jest reklama radiowa. Będąc w pracy czy jadąc samochaodem prawie zawsze słuchamy radia. Taka reklama może być nadawana przez różne stacje radiowe: przez stacje lokalne, przez stacje regionalne czy przez stacje ogólnonarodowe oraz międzynarodowe. Reklama jest wypuszczana pomiędzy audycjami.

Podobne artykuły

Formaty bannerów
W przypadku bannera, który zawiera animację, należy pamiętać, żeby nie była ona zbyt długa, bo znudzi użytkownika. Taki banner najlepiej, żeby nie przekroczył 20 kilobajtów, ponieważ za duży wolno się ściąga, a użytkownik szybko może się zniechęcić. Odpowiedni i skuteczny banner powinien być wykonany w określonych wielkościach, które są wielkościami standardowymi. Bannery mierzy się w pikselach. Istnieje kilka znormalizowanych formatów bannerów. Do najbardziej popularnych należą: Rectangles and Pop-Ups, Banners and Buttons, Skyscrapers oraz inn eformaty. Wśród formatów Rectangles and Pop-Ups możemy wyróżnić: Rectangle o wymiarach 180 x 150 pikseli, Vertical Rectangle o wymiarach 240 x 400 pikseli, Square Pop-Up o wymiarach 250 x 250 pikseli, Medium Rectangle o wymiarach 300 x 250 pikseli oraz Large Rectangle o wymiarach 336 x 280 pikseli. Natomiast wśród formatów Banners and Buttons wyróżniamy następujące: Micro Bar o wymiarach 88 x 31 pikseli, Button 1 o wymiarach 120 x 90 pikseli, Button 2 o wymiarach...

Button
Najpopularniejszymi formatami bannerów z grupy Skyscrapers są formaty: Skyscraper oraz Wide Skyscraper. Wśród innych formatów wyróżniamy Antipixel o wymiarach 80 x 15 pikseli. Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy internetowej jest button. Button jest to wizualna forma reklamy, która polega na umieszczeniu na stronach internetowych obrazka, który jest odpowiednio przygotowany, aby po kliknięciu na dany obrazek, użytkownik mógł się przenieść bezpośrednio na stronę reklamodwacy. Button jest w sumie odpowiednikiem bannera, ale jest to mniejsza forma reklamy i nie utrudnia użytkownikowi przeglądania stron internetowych, jak to może być w przypadku bannera. Standardowy button posiada rozmiar 120 x 60 pikseli, a jego wielkość nie przekracza ośmiu kilobajtów. Buttony używa się zazwyczaj podczas wzajemnego reklamowania się podobnych do siebie stron, jak również podczas reklamowania produktów partnerskich programów. Wśród klasycznych rodzajów reklamy internetowej wyróżniamy także wyskakujące okno. Wyskakujące okno to funkcja stron internetowych www. Funkcja ta umożliwia automatyczne otworzenie się nowej karty, czyli nowego okna...

Wyskakujące okno
Wyskakujące okno typu pop-under jest jedną z form klasycznych multimedialnej reklamy i pojawia się dopiero przy zminimalizowaniu czy też przesunięciu głównego okna przeglądarki. Dla wielu użytkowników internetu takie wyskakujące okna są jednak uciążliwe, więc z racji tego pojawiły się przeglądarki internetowe, które mają funkcję automatycznego blokowania takich okien. Technika, która umożliwia wyskakujące okna to kod window.open w języku Java Script. Technika ta pojawiła się na początku XXI wieku, jednakże powstały inne techniki umożliwiające wyskakiwanie okien reklamowych. Jest to na przykład technika Flash, która przedstawia animację. Animację możemy przerwać wyłączając okno z reklamą. Są także znane wyskakujące okna, które są wykonane w technologii DHTML. Jest to wypozycjonowana sekcja treści HTML, która zasłania główną treść strony internetowej. Można ją ukryć albo też wyłączyć. Jest to najlepszy sposób na wyświetlanie form reklamowych, ponieważ jest najmniej uciążliwa dla użytkownika. Wśród przeglądarek mających funkcję automatycznego blokowania wyskakujących okien wyróżniamy następujące: Camino, Deepnet Explorer, Epiphany,...

Reklama internetowa
Jedną z technik multimedialnych reklamy internetowej jest GPT, wśród której wyróżniamy: GPTR, czyli pieniądze za czytanie reklam oraz GPTC, czyli pieniądze za klikanie w bannery albo linki. Niektóre firmy proponują zarabianie pieniędzy poprzez klikanie albo też czytanie określonych bannerów czy e-maili. Jednakże ciężko jest osiągnąć minimalną sumą pieniędzy, którą mogą nam firmy wypłacić. Inną formą klasycznej reklamy multimedialnej internetowej jest artkuł sponsorowany. Można go także umieścić w prawie. Taki artykuł zleca agencja reklamowa. Poprzez redakcyjny tekst artykuł taki promuje dany produkt. Opłata za taką reklamę jest średnio podobna do cen za normalną reklamę. Kolejną formą multimedialnej reklamy jest Direct Mailing, czyli są to reklamy wyrażone w postaci listów tradycyjnej poczty. Forma takich listów przypomina prywatną tradycyjna formę listu. Brand mark natomiast jest formą reklamy internetowej. Reklama ta ma postać okienka wyskakującego nad oknem przeglądarki, z której korzystamy. Taka reklama może mieć dowolny kształt. Ponadto można ją przesunąć albo zminimalizować,...