Reklama w Multimediach

Multimedialna reklama radiowa

Reklama radiowa jest jednym z typów reklamy medialnej i jest złożona z krótkich hasła. Taka reklama trafia do każdego słuchacza, ale minusem jest to, że większość słuchaczy nie koncentruje się na reklamie, ale tylko na ważnych informacjach audycyjnych. Reklama taka jest tania. W takiej reklamie radiowej wykorzystuje się wiele elementów. Są to na przykład dżingle. Dżingle są krótkimi piosenkami czy melodiami, które trwają zaledwie kilkanaście sekund, jak również festyny oraz akcje specjalne. W reklamie radiowej wykorzystuje się także rozmowy sponsorowane, czyli są to krótkie wywiady na określony reklamowy temat. Reklama radiowa wykorzystuje także konkursy dla słuchaczy, gdzie reklamodawca jest fundatorem nagród. Główną formą reklamy radiowej jest spot radiowy. Reklamą multimedialną może być także reklama tranzytowa. Jest to rodzaj zewnętrznej reklamy. Nosnikami takiej reklamy są środki komunikacji, takie jak autobusy, busy, taksówki czy nawet prywatne samochody, wykorzystuje się także specjalne samochody reklamowe. Taka ruchoma reklama ma zatem duży zasięg. Taka reklamą można obkleić cały pojazd. Pojazd obklejany jest specjalną folią, która nie ogranicza widoczności w trakcie jazdy. Kolejnym typem multimedialnej reklamy jest reklama ambientowa. Jest to reklama umieszczana na środkach komunikacji miejsckiej, czyli na taksówkach, na autobusach, na tramwajach czy w metrze. Ponadto takie reklamy znajdują się także na przystankach, na samochodach, na których banner znajduje się na jego dachu. To są zewnętrzne nośniki reklamy, ale taka reklama ambientowa stosuje również wewnętrzne nośniki, którymi są różnego typu lokale, kluby fitnessu czy też szkoły.

Podobne artykuły

Button
Najpopularniejszymi formatami bannerów z grupy Skyscrapers są formaty: Skyscraper oraz Wide Skyscraper. Wśród innych formatów wyróżniamy Antipixel o wymiarach 80 x 15 pikseli. Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy internetowej jest button. Button jest to wizualna forma reklamy, która polega na umieszczeniu na stronach internetowych obrazka, który jest odpowiednio przygotowany, aby po kliknięciu na dany obrazek, użytkownik mógł się przenieść bezpośrednio na stronę reklamodwacy. Button jest w sumie odpowiednikiem bannera, ale jest to mniejsza forma reklamy i nie utrudnia użytkownikowi przeglądania stron internetowych, jak to może być w przypadku bannera. Standardowy button posiada rozmiar 120 x 60 pikseli, a jego wielkość nie przekracza ośmiu kilobajtów. Buttony używa się zazwyczaj podczas wzajemnego reklamowania się podobnych do siebie stron, jak również podczas reklamowania produktów partnerskich programów. Wśród klasycznych rodzajów reklamy internetowej wyróżniamy także wyskakujące okno. Wyskakujące okno to funkcja stron internetowych www. Funkcja ta umożliwia automatyczne otworzenie się nowej karty, czyli nowego okna...

Wyskakujące okno
Wyskakujące okno typu pop-under jest jedną z form klasycznych multimedialnej reklamy i pojawia się dopiero przy zminimalizowaniu czy też przesunięciu głównego okna przeglądarki. Dla wielu użytkowników internetu takie wyskakujące okna są jednak uciążliwe, więc z racji tego pojawiły się przeglądarki internetowe, które mają funkcję automatycznego blokowania takich okien. Technika, która umożliwia wyskakujące okna to kod window.open w języku Java Script. Technika ta pojawiła się na początku XXI wieku, jednakże powstały inne techniki umożliwiające wyskakiwanie okien reklamowych. Jest to na przykład technika Flash, która przedstawia animację. Animację możemy przerwać wyłączając okno z reklamą. Są także znane wyskakujące okna, które są wykonane w technologii DHTML. Jest to wypozycjonowana sekcja treści HTML, która zasłania główną treść strony internetowej. Można ją ukryć albo też wyłączyć. Jest to najlepszy sposób na wyświetlanie form reklamowych, ponieważ jest najmniej uciążliwa dla użytkownika. Wśród przeglądarek mających funkcję automatycznego blokowania wyskakujących okien wyróżniamy następujące: Camino, Deepnet Explorer, Epiphany,...

Reklama internetowa
Jedną z technik multimedialnych reklamy internetowej jest GPT, wśród której wyróżniamy: GPTR, czyli pieniądze za czytanie reklam oraz GPTC, czyli pieniądze za klikanie w bannery albo linki. Niektóre firmy proponują zarabianie pieniędzy poprzez klikanie albo też czytanie określonych bannerów czy e-maili. Jednakże ciężko jest osiągnąć minimalną sumą pieniędzy, którą mogą nam firmy wypłacić. Inną formą klasycznej reklamy multimedialnej internetowej jest artkuł sponsorowany. Można go także umieścić w prawie. Taki artykuł zleca agencja reklamowa. Poprzez redakcyjny tekst artykuł taki promuje dany produkt. Opłata za taką reklamę jest średnio podobna do cen za normalną reklamę. Kolejną formą multimedialnej reklamy jest Direct Mailing, czyli są to reklamy wyrażone w postaci listów tradycyjnej poczty. Forma takich listów przypomina prywatną tradycyjna formę listu. Brand mark natomiast jest formą reklamy internetowej. Reklama ta ma postać okienka wyskakującego nad oknem przeglądarki, z której korzystamy. Taka reklama może mieć dowolny kształt. Ponadto można ją przesunąć albo zminimalizować,...

Techniki multimedialnej reklamy
Wśród nowoczesnych technik reklamy multimedialnej wyróżniamy blogvertising. Jest to forma reklamy interaktywnej, która polega na umieszczeniu reklam na blogach. Są to zarówno reklamy graficzne, jak i reklamy kontekstowe. Wyróżniamy kilka form blogvertisingu. Jest to reklama graficzna na przykład. Taka reklama jest umieszczona w pasku bocznym bloga. Reklama taka występuje w formie ramek o wielkości 125 x 125 pikseli. Takich ramek można umieścić nawet kilka obok siebie. Ponadto na blogu można także umieścić bannery o standardowych wymiarach. Kolejną formą blogvertisingu są linki sponsorowane. Linki sponsorowane to inaczej boksy reklamowe. Są to reklamy płatne. Reklamy te są umieszczony w taki sposób, aby ich nie pomylić z niekomercyjnymi rezultatami wyszukiwania. Kolejną formą takiej metody reklamy multimedialnej są programy partnerskie. Takie programy partnerskie są narzędziem internetowego marketingu. Program partnerski jest skryptem, który jest sprzężony z bazą zamówień ze sklepu intenetowego. Reklamodawcą w tym przypadku jest sklep internetowy, a uczestnikiem tej reklamy jest firma, która...