Reklama w Multimediach

Net PR Synergy

Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy jest Net PR Synergy, czyli w skrócie NPRS. NPRS jest formą zarządzania komunikatami w internecie przy pomocy pozycjonowania. NPRS ma na celu promocję docelowych elementów Public Relations w wyszukiwarkach. Metoda ta polega na aktywnym pozycjonowaniu artykułów prasowych w internecie. Celem takiej multimedialnej reklamy jest umieszczenie na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych odpowiednią ilość materiałów prasowych, tak aby istotne sprawy dla publikacji spadły na dalsze strony wyszukiwarki. Kolejnym typem reklamy multimedialnej jest meta ad. Jest to swojego rodzaju banner reklamowy, który jest wyświetlany w wyszukiwarce i jest skojarzony z kluczowymi wyrazami, które wpisuje na przykład użytkownik wyszukiwarki. Inną metodą multimedialnej reklamy nowoczesnej jest keyword advertising. Polega to na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy, która wyświetla się w wyszukiwarce. Użytkownik wpisując dane hasło, to technika ta skojarzy je z wyrazami kluczowymi i wtedy pojawią się dane wyniki wyszukiwania na liście. Expand billboard jest nowoczesną multimedialna reklamą, której rozmiar wynosi 750 x 100 pikseli albo 728 x 98 pikseli. Reklama ta charakteryzuje się tym, że po najechaniu na nią myszką rozwija się, a w ten sposób zasłania część strony internetowej. Jeśli zabierzemy kursor z reklamy to wtedy reklama pomniejsza nam się do wielkości billboardu.

Podobne artykuły

Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa działa według pewnego schematu. Klient, który chce założyć taka reklamę w internecie przede wszystkim tworzy jej treść, jak również ustala listę haseł kluczowych. Reklama taka wyświetli się wówczas, gdy użytkownik korzysta z określonej usługi, gdzie pojawiają się takie same słowa kluczowe. Klient opłaca taką reklamę albo za jej samą emisję albo za jej zauważalny efekt, czyli poprzez kliknięcie w reklamę. Takie usługi reklamowe świadczą przeważnie najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe oraz portale internetowe. Te firmy właśnie przy pomocy systemów tej reklamy pośredniczą pomiędzy reklamodawcą a reklamobiorcą. Systemy umożliwiające taki tym reklamy w internecie także działają przy pomocy określonego schematu. Systemy te proponują reklamodawcy panel administracyjny, w którym są zawarte adresy usług, które warto zareklamować. W takim panelu jest podany krótki opis usługi, słowa kluczowe oraz sposób płatności. Ponadto systemy proponują reklamodawcom panel-ankietę, w której reklamodawca może sam określić tematy swoich usług. Zgadzając się na współpracę, reklamodawca musi jednocześnie zgodzić...

Systemy reklamy kontekstowej
Do najpopularniejszych systemów reklamy kontekstowej możemy zaliczyć AdSense i AdWords, gdzie firmą dostarczającą jest google, Adkontekst, gdzie firmą dostaraczajacą jest NetSprint i Wirtualna Polska, OnetKontekst, gdzie firmą dostarczajacą jest Onet.pl, SmartContext, gdzie firmą dostaraczającą jest ARBOmedia, Boksy.Gazeta.pl., gdzie firmą dostarczającą jest Gazeta.pl, BusinessClick, gdzie firmą dostarczającą jest Money.pl oraz Adsearch.pl, gdzie firma dostarczajacą jest Interia.pl. Są to wyniki na rok 2008. Ponadto reklama kontekstowa dzieli się na dwa najpopularniejsze systemy: AdSense oraz AdWords. Adsense jest serwisem reklamowym Google. Serwis ten wyświetla reklamy kontekstowe, bannery oraz reklamy wideo. Google AdWord jest także systemem reklamowym Google. Serwis ten sprzedaje linki reklamowe, które są wyświetlane w wyszukiwarce internetowej Google jako reklamy kontekstowe. Serwis ten sprzedaje także linki w modelu CPC, czyli jest to naliczanie opłaty za każdorazowe kliknięcie na daną reklamę. Link sponsorowany w systemie AdWords można wykonać na dwa sposoby. Jednym z nich jest wybór odpowiednich słów kluczowych, na które pojawi się...

Multimedialna reklama telewizyjna
Wynik jakości reklamy AdWords wylicza się na podstawie współczynnika klikalności CTR słowa kluczowego. Współczynnik klikalności wylicza się jako procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik jakości reklamy jest również wyliczany na podstawie jakości strony docelowej reklamy. Wyróżniamy kilka wyników jakości AdWords. Spośród wszystkich możemy wyróżnić cztery podstawowe takie wyniki. Są to: wynik jakości na poziomie witryny, wynik jakości na poziomie słów kluczowych, wynik jakości na poziomie tekstu reklamowego oraz wynik jakości strony docelowej reklamy. Ze względu na media oprócz reklam internetowych wyróżniamy także reklamę telewizyjną. Taką reklamą telewizyjną jest spot, czyli krótki filmik reklamowy. Taki spot wyświetlany jest zazwyczaj pomiędzy programami telewizyjnymi albo też dosyć często w trakcie trwania danego programu telewizyjnego. Czas trwania takiego telewizyjnego spota wynosi około trzydziestu sekund. Taka multimedialna emisja spotów często jest źródłem utrzymania się prywatnej stacji telewizyjnej, a ponadto dla telewizji publicznych jest sporym źródłem dochodów. Inną metodą reklamy multimedialnej jest...

Multimedialna reklama prasowa
W przypadku multimedialnego przekazu reklamy w postaci prasowej, taka reklama nie musi być tylko i wyłącznie w formie krótkiego tekstu, ale może ona mieć także formę zapachową albo również może zawierać próbki produktów, takich jak kremy, szampony, czy produkty spożywcze. Prasa codzienna daje reklamodawcy szerokie możliwości dotarcia do czytelnika. Wśród takiej prasy, gdzie pojawiają się reklamy możemy wyróżnić nie tylko gazety, ale również czasopisma czy magazyny. Przez prasę przemawia długa tradycja, która wydaje się być bardziej wiarygodną pisaną reklamą niż inne media. Ponadto takie ogłoszenia reklamowe mogą znajdować się w specjalistycznej prasie. W takiej prasowej reklamie mamy możliwość zaczerpnięcia szerszej informacji o danym produkcie niż przez inne multimedia. Jednakże reklama prasowa ma także swoje negatywne strony. Zazwyczaj po przeczytaniu prasy, gazeta ląduje w koszu na śmieci. Ponadto prasa dzieli się na prasę o zasięgu ogólnym , jak również na prasę o zasięgu regionalnym. W przypadku tym drugim pozwala nam taka...