Reklama ambientowa

Reklama ambientowa, jeden z typów reklamay multimedialnej łączy w sobie dwie dziedziny, takie jak: ATL oraz BTL. ATL z angielskiego above the line jest pewną strategią działania marketingowego, którą prowadzi się w mediach, czyli chodzi tutaj o telewizję, radio, prasę, plakaty oraz reklamy zewnętrzne i reklamy wewnętrzne. Natomiast BTL z angielskiego below the line jest metodą niekonwencjonalną i skierowaną do konkretnego klienta. Strategia ta jest wykorzystywana w środkach masowego przekazu w celu dotarcia do konsumenta. BTL składa się ponadto z Direct Mail oraz z Consumer Promotion. Reklama ambientowa jest reklamą ściśle kontekstową i charakteryzuje się wykorzystaniem albo jednego czynnika albo kilku czynników reklamowych jednocześnie. Tymi czynnikami mogą być nośniki takie jak tablice reklamowe. Reklama ambientowa wykorzystuje przestrzeń kontekstową, jak również wnętrza, które są powiązane z funkcją tych wnętrz. Jako przykład może nam tutaj posłużyć reklama na szlabanach firm ubezpieczeniowych. Ponadto taka ambientowa reklama wchodzi w interakcję z otoczeniem jak również z nośnikiem reklamowym. Reklama ambientowa wykorzystuje nowe technologie takie jak bluetooth przy ściąganiu dzwonków i tapet na telefon. Technika multimedialnej reklamy outdoor jest techniką zewnętrzną. Reklama taka jest wizualną elektroniczną komunikacją. Celem reklamy jest dotarcie jej w odpowiednie miejsce o określonej porze.

PODOBNE ARTYKUŁY

Banner
Banner jest formą multimedialnej reklamy. Jest to internetowa forma reklamy lub też jest wydrukowany na materiale jako przekaz informacji lub jako reklama. W internecie baner jest graficzną formą przekazu informacji bądź materiałów reklamowych. Często zdarza się, ze jest to odnośnik do strony internetowej. Banner internetowy wykonuje się w technologii Adobe Flash. Można go także wykonać w formie gifu albo też czasami wykonuje się je jako pliki jpeg. Aby odtworzyć animację, która została wykonana w formacie Adobe Flash użytkownik komputera musi mieć zainstalowaną specjalną wtyczkę. Jeśli ktoś nie posiada takiej odpowiedniej wtyczki zainstalowanej, to pojawi się komunikat o zainstalowaniu tejże wtyczki. Specyficznym rodzajem banenera jest expand banner. Banner ten rozwija się po najechaniu na niego kursorem, a jego maksymalny rozmiar wynosi zazwyczaj 468 x 240 pikseli. Skuteczny banner internetowy, czyli taki, który rzuca się w oko powinien posiadać szereg podstawowych cech, żeby był najlepszy. Taki banner to oczywiście powinien przyciągać wzrok…

Formaty bannerów
W przypadku bannera, który zawiera animację, należy pamiętać, żeby nie była ona zbyt długa, bo znudzi użytkownika. Taki banner najlepiej, żeby nie przekroczył 20 kilobajtów, ponieważ za duży wolno się ściąga, a użytkownik szybko może się zniechęcić. Odpowiedni i skuteczny banner powinien być wykonany w określonych wielkościach, które są wielkościami standardowymi. Bannery mierzy się w pikselach. Istnieje kilka znormalizowanych formatów bannerów. Do najbardziej popularnych należą: Rectangles and Pop-Ups, Banners and Buttons, Skyscrapers oraz inn eformaty. Wśród formatów Rectangles and Pop-Ups możemy wyróżnić: Rectangle o wymiarach 180 x 150 pikseli, Vertical Rectangle o wymiarach 240 x 400 pikseli, Square Pop-Up o wymiarach 250 x 250 pikseli, Medium Rectangle o wymiarach 300 x 250 pikseli oraz Large Rectangle o wymiarach 336 x 280 pikseli. Natomiast wśród formatów Banners and Buttons wyróżniamy następujące: Micro Bar o wymiarach 88 x 31 pikseli, Button 1 o wymiarach 120 x 90 pikseli, Button 2 o wymiarach…

Button
Najpopularniejszymi formatami bannerów z grupy Skyscrapers są formaty: Skyscraper oraz Wide Skyscraper. Wśród innych formatów wyróżniamy Antipixel o wymiarach 80 x 15 pikseli. Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy internetowej jest button. Button jest to wizualna forma reklamy, która polega na umieszczeniu na stronach internetowych obrazka, który jest odpowiednio przygotowany, aby po kliknięciu na dany obrazek, użytkownik mógł się przenieść bezpośrednio na stronę reklamodwacy. Button jest w sumie odpowiednikiem bannera, ale jest to mniejsza forma reklamy i nie utrudnia użytkownikowi przeglądania stron internetowych, jak to może być w przypadku bannera. Standardowy button posiada rozmiar 120 x 60 pikseli, a jego wielkość nie przekracza ośmiu kilobajtów. Buttony używa się zazwyczaj podczas wzajemnego reklamowania się podobnych do siebie stron, jak również podczas reklamowania produktów partnerskich programów. Wśród klasycznych rodzajów reklamy internetowej wyróżniamy także wyskakujące okno. Wyskakujące okno to funkcja stron internetowych www. Funkcja ta umożliwia automatyczne otworzenie się nowej karty, czyli nowego okna…

Wyskakujące okno
Wyskakujące okno typu pop-under jest jedną z form klasycznych multimedialnej reklamy i pojawia się dopiero przy zminimalizowaniu czy też przesunięciu głównego okna przeglądarki. Dla wielu użytkowników internetu takie wyskakujące okna są jednak uciążliwe, więc z racji tego pojawiły się przeglądarki internetowe, które mają funkcję automatycznego blokowania takich okien. Technika, która umożliwia wyskakujące okna to kod window.open w języku Java Script. Technika ta pojawiła się na początku XXI wieku, jednakże powstały inne techniki umożliwiające wyskakiwanie okien reklamowych. Jest to na przykład technika Flash, która przedstawia animację. Animację możemy przerwać wyłączając okno z reklamą. Są także znane wyskakujące okna, które są wykonane w technologii DHTML. Jest to wypozycjonowana sekcja treści HTML, która zasłania główną treść strony internetowej. Można ją ukryć albo też wyłączyć. Jest to najlepszy sposób na wyświetlanie form reklamowych, ponieważ jest najmniej uciążliwa dla użytkownika. Wśród przeglądarek mających funkcję automatycznego blokowania wyskakujących okien wyróżniamy następujące: Camino, Deepnet Explorer, Epiphany,…