Reklama w Multimediach

Reklama multimedialna

Reklama wykorzystuje multimedia do przyciągania wzroku potencjalnego klienta. Reklamę możemy podzielić na kilka rodzajów właśnie ze względów na media. Są to kolejno: reklama internetowa, reklama telewizyjna, reklama prasowa, reklama radiowa, reklama w postaci bilbordu, reklama tranzytowa, reklama mobilna, reklama ambientowa, reklama zewnętrzna oraz reklama w postaci spamu. Reklama internetowa jest formą reklamy, która wykorzystuje internet oraz strony world wide web do przesyłania informacji marketingowych, jak również w celu pozyskania klientów. Wśród przykładów reklamy internetowej możemy wymienić na przykład strony wyników wyszukiwarki, banery czy też poczta elektroniczna. Do umieszczenia reklamy w internecie niezbędny jest adserwer, który jest odpowiednim narzędziem do umieszczenia reklamy. Adserwer jest systemem informatycznym, którego zadaniem jest emisja oraz zarządzanie reklamą, jak również analiza wyników i ich raportowanie. Taka internetowa reklama pozwala na nieograniczony jej zasięg. Do obecnych form reklamy takiej należy między innymi wideowizytówka. Wśród multimediów możemy wyróżnić kilka typów reklam w internecie. Może to być reklama umieszczona na stronie world wide web, czyli po prostu w formie www. Mamy także relkamy klasyczne oraz nowoczesne. Wśród klasycznych rodzai multimedialnych reklam wyróżniamy: banner, expand banner, button, wyskakujace okno, pop-under, skyscraper, reklamy pływajace, reklama w formie GPT, artykuł sponsorowany, mailing oraz brand mark.

Podobne artykuły

Reklama internetowa
Jedną z technik multimedialnych reklamy internetowej jest GPT, wśród której wyróżniamy: GPTR, czyli pieniądze za czytanie reklam oraz GPTC, czyli pieniądze za klikanie w bannery albo linki. Niektóre firmy proponują zarabianie pieniędzy poprzez klikanie albo też czytanie określonych bannerów czy e-maili. Jednakże ciężko jest osiągnąć minimalną sumą pieniędzy, którą mogą nam firmy wypłacić. Inną formą klasycznej reklamy multimedialnej internetowej jest artkuł sponsorowany. Można go także umieścić w prawie. Taki artykuł zleca agencja reklamowa. Poprzez redakcyjny tekst artykuł taki promuje dany produkt. Opłata za taką reklamę jest średnio podobna do cen za normalną reklamę. Kolejną formą multimedialnej reklamy jest Direct Mailing, czyli są to reklamy wyrażone w postaci listów tradycyjnej poczty. Forma takich listów przypomina prywatną tradycyjna formę listu. Brand mark natomiast jest formą reklamy internetowej. Reklama ta ma postać okienka wyskakującego nad oknem przeglądarki, z której korzystamy. Taka reklama może mieć dowolny kształt. Ponadto można ją przesunąć albo zminimalizować,...

Techniki multimedialnej reklamy
Wśród nowoczesnych technik reklamy multimedialnej wyróżniamy blogvertising. Jest to forma reklamy interaktywnej, która polega na umieszczeniu reklam na blogach. Są to zarówno reklamy graficzne, jak i reklamy kontekstowe. Wyróżniamy kilka form blogvertisingu. Jest to reklama graficzna na przykład. Taka reklama jest umieszczona w pasku bocznym bloga. Reklama taka występuje w formie ramek o wielkości 125 x 125 pikseli. Takich ramek można umieścić nawet kilka obok siebie. Ponadto na blogu można także umieścić bannery o standardowych wymiarach. Kolejną formą blogvertisingu są linki sponsorowane. Linki sponsorowane to inaczej boksy reklamowe. Są to reklamy płatne. Reklamy te są umieszczony w taki sposób, aby ich nie pomylić z niekomercyjnymi rezultatami wyszukiwania. Kolejną formą takiej metody reklamy multimedialnej są programy partnerskie. Takie programy partnerskie są narzędziem internetowego marketingu. Program partnerski jest skryptem, który jest sprzężony z bazą zamówień ze sklepu intenetowego. Reklamodawcą w tym przypadku jest sklep internetowy, a uczestnikiem tej reklamy jest firma, która...

Net PR Synergy
Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy jest Net PR Synergy, czyli w skrócie NPRS. NPRS jest formą zarządzania komunikatami w internecie przy pomocy pozycjonowania. NPRS ma na celu promocję docelowych elementów Public Relations w wyszukiwarkach. Metoda ta polega na aktywnym pozycjonowaniu artykułów prasowych w internecie. Celem takiej multimedialnej reklamy jest umieszczenie na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych odpowiednią ilość materiałów prasowych, tak aby istotne sprawy dla publikacji spadły na dalsze strony wyszukiwarki. Kolejnym typem reklamy multimedialnej jest meta ad. Jest to swojego rodzaju banner reklamowy, który jest wyświetlany w wyszukiwarce i jest skojarzony z kluczowymi wyrazami, które wpisuje na przykład użytkownik wyszukiwarki. Inną metodą multimedialnej reklamy nowoczesnej jest keyword advertising. Polega to na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy, która wyświetla się w wyszukiwarce. Użytkownik wpisując dane hasło, to technika ta skojarzy je z wyrazami kluczowymi i wtedy pojawią się dane wyniki wyszukiwania na liście. Expand billboard jest nowoczesną multimedialna reklamą,...

Toplayer
Toplayer jest formą reklamy internetowej multimedialnej, która ma postać animacji. Animacja ta występuje na przezroczystej warstwie, która jest nakładana na przeglądarce internetowej. Taka reklama może zasłaniać całe okno bądź też posiada jakieś ustalone rozmiary. Reklama taka może także wyświetlić się w określonym miejscu strony. Jest to krótka animacja, która po odtworzeniu zostawia możliwość aktywnego łącza do strony reklamodawcy. Interstitial jest natomiast reklamą multimedialna, która otwiera się w osobnym oknie przeglądarki. Posiada wielkość całego okna i wyświetla się przez kilkadziesiąt sekund. Są też krótsze. Mapvertising jest kolejnym typem reklamy multimedialnej, która przedstawia się w postaci logo. Po najechaniu na to logo kursorem myszki, wyświetlą nam się dane reklamodawcy. Innym typem reklamy multimedialnej jest panorama wirtualna. Technika wykonania takiej reklamy pozwala użytkownikowi na obejrzenie niemalże realnego widoku wraz z możliwością obrotu zdjęcia o 360 stopni. Technika takiej reklamy polega na połączeniu ze sobą w odpowiedni sposób zdjęć. Takie realne zdjęcie można...