Reklama w Multimediach

Techniki multimedialnej reklamy

Wśród nowoczesnych technik reklamy multimedialnej wyróżniamy blogvertising. Jest to forma reklamy interaktywnej, która polega na umieszczeniu reklam na blogach. Są to zarówno reklamy graficzne, jak i reklamy kontekstowe. Wyróżniamy kilka form blogvertisingu. Jest to reklama graficzna na przykład. Taka reklama jest umieszczona w pasku bocznym bloga. Reklama taka występuje w formie ramek o wielkości 125 x 125 pikseli. Takich ramek można umieścić nawet kilka obok siebie. Ponadto na blogu można także umieścić bannery o standardowych wymiarach. Kolejną formą blogvertisingu są linki sponsorowane. Linki sponsorowane to inaczej boksy reklamowe. Są to reklamy płatne. Reklamy te są umieszczony w taki sposób, aby ich nie pomylić z niekomercyjnymi rezultatami wyszukiwania. Kolejną formą takiej metody reklamy multimedialnej są programy partnerskie. Takie programy partnerskie są narzędziem internetowego marketingu. Program partnerski jest skryptem, który jest sprzężony z bazą zamówień ze sklepu intenetowego. Reklamodawcą w tym przypadku jest sklep internetowy, a uczestnikiem tej reklamy jest firma, która dysponuje własną stroną www. Kolejnym typem blogvertisingu jest reklama multimedialna. Polega ona po prostu na umieszczeniu multimedialnej treści reklamowej na danym blogu. Teksty komercyjne natomiast to typ reklamy polegający na napisaniu odpowiedniego zleconego tekstu przez reklamodawcę, a następnie bloger umieszcza ten tekst na blogu. Bloger ponadto musi odpowiednio oznaczyć taki tekst. Ostatnim typem tego rodzaju reklamy nowoczesnej są relacje PR.

Podobne artykuły

Multimedialna reklama radiowa
Reklama radiowa jest jednym z typów reklamy medialnej i jest złożona z krótkich hasła. Taka reklama trafia do każdego słuchacza, ale minusem jest to, że większość słuchaczy nie koncentruje się na reklamie, ale tylko na ważnych informacjach audycyjnych. Reklama taka jest tania. W takiej reklamie radiowej wykorzystuje się wiele elementów. Są to na przykład dżingle. Dżingle są krótkimi piosenkami czy melodiami, które trwają zaledwie kilkanaście sekund, jak również festyny oraz akcje specjalne. W reklamie radiowej wykorzystuje się także rozmowy sponsorowane, czyli są to krótkie wywiady na określony reklamowy temat. Reklama radiowa wykorzystuje także konkursy dla słuchaczy, gdzie reklamodawca jest fundatorem nagród. Główną formą reklamy radiowej jest spot radiowy. Reklamą multimedialną może być także reklama tranzytowa. Jest to rodzaj zewnętrznej reklamy. Nosnikami takiej reklamy są środki komunikacji, takie jak autobusy, busy, taksówki czy nawet prywatne samochody, wykorzystuje się także specjalne samochody reklamowe. Taka ruchoma reklama ma zatem duży zasięg. Taka reklamą...

Reklama ambientowa
Reklama ambientowa, jeden z typów reklamay multimedialnej łączy w sobie dwie dziedziny, takie jak: ATL oraz BTL. ATL z angielskiego above the line jest pewną strategią działania marketingowego, którą prowadzi się w mediach, czyli chodzi tutaj o telewizję, radio, prasę, plakaty oraz reklamy zewnętrzne i reklamy wewnętrzne. Natomiast BTL z angielskiego below the line jest metodą niekonwencjonalną i skierowaną do konkretnego klienta. Strategia ta jest wykorzystywana w środkach masowego przekazu w celu dotarcia do konsumenta. BTL składa się ponadto z Direct Mail oraz z Consumer Promotion. Reklama ambientowa jest reklamą ściśle kontekstową i charakteryzuje się wykorzystaniem albo jednego czynnika albo kilku czynników reklamowych jednocześnie. Tymi czynnikami mogą być nośniki takie jak tablice reklamowe. Reklama ambientowa wykorzystuje przestrzeń kontekstową, jak również wnętrza, które są powiązane z funkcją tych wnętrz. Jako przykład może nam tutaj posłużyć reklama na szlabanach firm ubezpieczeniowych. Ponadto taka ambientowa reklama wchodzi w interakcję z otoczeniem jak również...

Reklama outdoor
Reklama typu outdoor jest prezentowana na specjalnych nośnikach reklamowych do tego typu celów przeznaczonych. Są to: tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe, telebimy, tablice elektroniczne, czy specjalnie zamocowane nośniki na przystankach czy kioskach. Jednym z rozwiązań reklamy outdoor jest reklama ambientowa. Jest to niestandardowe rozwiązanie, które polega na opakowaniu budynków, czy też reklama, która wykorzystuje formy trójwymiarowe. Typ reklamy outdoor wykorzystuje działania reklamowe ATL, czyli dociera do potencjalnego konsumenta poprzez środki masowego przekazu. Reklama taka wykorzystuje wiele nośników reklamy zewnętrznej, ale wśród najpopularniejszych możemy wymienić billboard, citylight, reklamę pneumatyczną oraz reklamę wieloformatową. Billboard jest wielkoformatową tablicą, która jest przeznaczona na umieszczanie na niej plakatów reklamowych. Billboardy są umieszczane z reguły przy ulicach albo też przy drogach krajowych poza obszarem zabudowania. Billboard taki jest często oświetlony, po to by mógł być widoczny nawet nocą. Przeciętny billboard posiada następujące wymiary: 5,04 x 2,38 metra. Citylight natomiast jest formą reklamy zewnętrznej, który składa...

Reklama pneumatyczna
Reklama pneumatyczna jest jednym z nośników multimedialnej reklamy zewnętrznej i jest to reklama dmuchana. Taką reklamę szybko się montuje i łatwo się ją transportuje. Takie typy reklamy stosuje się w przypadku imprez plenerowych, ponieważ po zapakowaniu zajmują mało miejsca i są lekkie. Są to reklamy o krótkookresowym eksponowaniu. Inną formą reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa. Takie reklamy umiescza się zazwyczaj na ścianach budynków albo też na rusztowaniach. Reklama wielkoformatowa wykonana jest z siatki winylowej, backlightu albo też z winylu banner orazfrontlightu. Pierwsza wersja tego typu reklamy przepuszcza światło, a druga nie przepuszcza światła. Taka wielkoformatowa reklama posiada powierzchnię 100 metrów kwadratowych i więcej. Inną nowoczesną multimedialną reklamą jest spam. Spamem nazywa się niechciane oraz niepotrzebne wiadomosci elektroiczne. Najpopularniejszą metodą rozpowszechniania spamu jest poczta elektroniczna. Taki spam wysyłany jest zazwyczaj masowo. Głównym celem spamu jest rozsyłanie ogromnej ilości informacji, której treść jest identyczna. Spam wysyła się do różnych nieznanych sobie osób....