Reklama w Multimediach

Wyskakujące okno

Wyskakujące okno typu pop-under jest jedną z form klasycznych multimedialnej reklamy i pojawia się dopiero przy zminimalizowaniu czy też przesunięciu głównego okna przeglądarki. Dla wielu użytkowników internetu takie wyskakujące okna są jednak uciążliwe, więc z racji tego pojawiły się przeglądarki internetowe, które mają funkcję automatycznego blokowania takich okien. Technika, która umożliwia wyskakujące okna to kod window.open w języku Java Script. Technika ta pojawiła się na początku XXI wieku, jednakże powstały inne techniki umożliwiające wyskakiwanie okien reklamowych. Jest to na przykład technika Flash, która przedstawia animację. Animację możemy przerwać wyłączając okno z reklamą. Są także znane wyskakujące okna, które są wykonane w technologii DHTML. Jest to wypozycjonowana sekcja treści HTML, która zasłania główną treść strony internetowej. Można ją ukryć albo też wyłączyć. Jest to najlepszy sposób na wyświetlanie form reklamowych, ponieważ jest najmniej uciążliwa dla użytkownika. Wśród przeglądarek mających funkcję automatycznego blokowania wyskakujących okien wyróżniamy następujące: Camino, Deepnet Explorer, Epiphany, Galeon, Internet Explorer 6, Konqueror, Mozilla Firefox, Mozilla Suite, Netscape 7, 8, Opera, SeaMonkey, Maxthon, Avant Browser oraz Google Chrome. Inną formą klasycznej reklamy internetowej multimedialnej jest skyscraper. Jest to pionowa forma reklamy, która wywodzi się z billboardu. Taka reklama ma zasadniczo dwie standardowe wielkości i są to: 120 x 600 pikseli albo 160 na 600 pikseli.

Podobne artykuły

Net PR Synergy
Jednym z rodzajów multimedialnej reklamy jest Net PR Synergy, czyli w skrócie NPRS. NPRS jest formą zarządzania komunikatami w internecie przy pomocy pozycjonowania. NPRS ma na celu promocję docelowych elementów Public Relations w wyszukiwarkach. Metoda ta polega na aktywnym pozycjonowaniu artykułów prasowych w internecie. Celem takiej multimedialnej reklamy jest umieszczenie na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych odpowiednią ilość materiałów prasowych, tak aby istotne sprawy dla publikacji spadły na dalsze strony wyszukiwarki. Kolejnym typem reklamy multimedialnej jest meta ad. Jest to swojego rodzaju banner reklamowy, który jest wyświetlany w wyszukiwarce i jest skojarzony z kluczowymi wyrazami, które wpisuje na przykład użytkownik wyszukiwarki. Inną metodą multimedialnej reklamy nowoczesnej jest keyword advertising. Polega to na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy, która wyświetla się w wyszukiwarce. Użytkownik wpisując dane hasło, to technika ta skojarzy je z wyrazami kluczowymi i wtedy pojawią się dane wyniki wyszukiwania na liście. Expand billboard jest nowoczesną multimedialna reklamą,...

Toplayer
Toplayer jest formą reklamy internetowej multimedialnej, która ma postać animacji. Animacja ta występuje na przezroczystej warstwie, która jest nakładana na przeglądarce internetowej. Taka reklama może zasłaniać całe okno bądź też posiada jakieś ustalone rozmiary. Reklama taka może także wyświetlić się w określonym miejscu strony. Jest to krótka animacja, która po odtworzeniu zostawia możliwość aktywnego łącza do strony reklamodawcy. Interstitial jest natomiast reklamą multimedialna, która otwiera się w osobnym oknie przeglądarki. Posiada wielkość całego okna i wyświetla się przez kilkadziesiąt sekund. Są też krótsze. Mapvertising jest kolejnym typem reklamy multimedialnej, która przedstawia się w postaci logo. Po najechaniu na to logo kursorem myszki, wyświetlą nam się dane reklamodawcy. Innym typem reklamy multimedialnej jest panorama wirtualna. Technika wykonania takiej reklamy pozwala użytkownikowi na obejrzenie niemalże realnego widoku wraz z możliwością obrotu zdjęcia o 360 stopni. Technika takiej reklamy polega na połączeniu ze sobą w odpowiedni sposób zdjęć. Takie realne zdjęcie można...

Wirtualna panorama
Jednym ze sposobów wykonania panoramy wirtualnej jest wykonanie zdjęć panoramy za pomocą aparatu cyfrowego. Z reguły robi się szesnaście takich zdjęć. Potem za pomocą odpowiedniego programu możemy połączyć ze sobą zdjęcie, które następnie można edytować w komputerze. Kolejnym sposobem na wykonanie efektywnej panoramy to metoda panoram sferycznych, która umożliwi nam oglądanie całości w zakresie 360 stopni. Inną multimedialna reklamą i jednocześnie nowoczesną techniką jest reklama kontekstowa. Polega ona na umieszczeniu reklam na stronach o podobnych treściach. Reklamy te są prezentowane na różne sposoby. Mogą to być takie usługi internetowe, jak: strony internetowe, e- maile, czaty, fora dyskusyjne czy też komunikatory internetowe. Użytkowników nie będą tak irytować reklamy, które są związane z podobną wyszukiwaną treścią. Reklama taka jest wyświetlana na dwa różne sposoby. Może mieć formę na przykład linków sponsorowanych. Taki link jest umieszczany na górze listy stron oczywiście za odpowiednią opłatą. Przy wpisaniu przez użytkownika odpowiedniego słowa kluczowego, link...

Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa działa według pewnego schematu. Klient, który chce założyć taka reklamę w internecie przede wszystkim tworzy jej treść, jak również ustala listę haseł kluczowych. Reklama taka wyświetli się wówczas, gdy użytkownik korzysta z określonej usługi, gdzie pojawiają się takie same słowa kluczowe. Klient opłaca taką reklamę albo za jej samą emisję albo za jej zauważalny efekt, czyli poprzez kliknięcie w reklamę. Takie usługi reklamowe świadczą przeważnie najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe oraz portale internetowe. Te firmy właśnie przy pomocy systemów tej reklamy pośredniczą pomiędzy reklamodawcą a reklamobiorcą. Systemy umożliwiające taki tym reklamy w internecie także działają przy pomocy określonego schematu. Systemy te proponują reklamodawcy panel administracyjny, w którym są zawarte adresy usług, które warto zareklamować. W takim panelu jest podany krótki opis usługi, słowa kluczowe oraz sposób płatności. Ponadto systemy proponują reklamodawcom panel-ankietę, w której reklamodawca może sam określić tematy swoich usług. Zgadzając się na współpracę, reklamodawca musi jednocześnie zgodzić...