Reklama w Multimediach

Reklama outdoor

Reklama typu outdoor jest prezentowana na specjalnych nośnikach reklamowych do tego typu celów przeznaczonych. Są to: tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe, telebimy, tablice elektroniczne, czy specjalnie zamocowane nośniki na przystankach czy kioskach. Jednym z rozwiązań reklamy outdoor jest reklama ambientowa. Jest to niestandardowe rozwiązanie, które polega na opakowaniu budynków, czy też reklama, która wykorzystuje formy trójwymiarowe. Typ reklamy outdoor wykorzystuje działania reklamowe ATL, czyli dociera do potencjalnego konsumenta poprzez środki masowego przekazu. Reklama taka wykorzystuje wiele nośników reklamy zewnętrznej, ale wśród najpopularniejszych możemy wymienić billboard, citylight, reklamę pneumatyczną oraz reklamę wieloformatową. Billboard jest wielkoformatową tablicą, która jest przeznaczona na umieszczanie na niej plakatów reklamowych. Billboardy są umieszczane z reguły przy ulicach albo też przy drogach krajowych poza obszarem zabudowania. Billboard taki jest często oświetlony, po to by mógł być widoczny nawet nocą. Przeciętny billboard posiada następujące wymiary: 5,04 x 2,38 metra. Citylight natomiast jest formą reklamy zewnętrznej, który składa się z panelu o wymiarach 1,20 x 1,80 metra. W takim panelu zawieszany jest plakat reklamowy. Plakat ten umieszcza się za szybą, która jest wykonana z jakiegoś tworzywa i najczęściej jest on podświetlony. Takie panele montuje się przede wszystkim przy przystankach, na latarniach, kioskach czy też znane są także panele wolnostojące.

Podobne artykuły

Multimedialna reklama telewizyjna
Wynik jakości reklamy AdWords wylicza się na podstawie współczynnika klikalności CTR słowa kluczowego. Współczynnik klikalności wylicza się jako procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik jakości reklamy jest również wyliczany na podstawie jakości strony docelowej reklamy. Wyróżniamy kilka wyników jakości AdWords. Spośród wszystkich możemy wyróżnić cztery podstawowe takie wyniki. Są to: wynik jakości na poziomie witryny, wynik jakości na poziomie słów kluczowych, wynik jakości na poziomie tekstu reklamowego oraz wynik jakości strony docelowej reklamy. Ze względu na media oprócz reklam internetowych wyróżniamy także reklamę telewizyjną. Taką reklamą telewizyjną jest spot, czyli krótki filmik reklamowy. Taki spot wyświetlany jest zazwyczaj pomiędzy programami telewizyjnymi albo też dosyć często w trakcie trwania danego programu telewizyjnego. Czas trwania takiego telewizyjnego spota wynosi około trzydziestu sekund. Taka multimedialna emisja spotów często jest źródłem utrzymania się prywatnej stacji telewizyjnej, a ponadto dla telewizji publicznych jest sporym źródłem dochodów. Inną metodą reklamy multimedialnej jest...

Multimedialna reklama prasowa
W przypadku multimedialnego przekazu reklamy w postaci prasowej, taka reklama nie musi być tylko i wyłącznie w formie krótkiego tekstu, ale może ona mieć także formę zapachową albo również może zawierać próbki produktów, takich jak kremy, szampony, czy produkty spożywcze. Prasa codzienna daje reklamodawcy szerokie możliwości dotarcia do czytelnika. Wśród takiej prasy, gdzie pojawiają się reklamy możemy wyróżnić nie tylko gazety, ale również czasopisma czy magazyny. Przez prasę przemawia długa tradycja, która wydaje się być bardziej wiarygodną pisaną reklamą niż inne media. Ponadto takie ogłoszenia reklamowe mogą znajdować się w specjalistycznej prasie. W takiej prasowej reklamie mamy możliwość zaczerpnięcia szerszej informacji o danym produkcie niż przez inne multimedia. Jednakże reklama prasowa ma także swoje negatywne strony. Zazwyczaj po przeczytaniu prasy, gazeta ląduje w koszu na śmieci. Ponadto prasa dzieli się na prasę o zasięgu ogólnym , jak również na prasę o zasięgu regionalnym. W przypadku tym drugim pozwala nam taka...

Multimedialna reklama radiowa
Reklama radiowa jest jednym z typów reklamy medialnej i jest złożona z krótkich hasła. Taka reklama trafia do każdego słuchacza, ale minusem jest to, że większość słuchaczy nie koncentruje się na reklamie, ale tylko na ważnych informacjach audycyjnych. Reklama taka jest tania. W takiej reklamie radiowej wykorzystuje się wiele elementów. Są to na przykład dżingle. Dżingle są krótkimi piosenkami czy melodiami, które trwają zaledwie kilkanaście sekund, jak również festyny oraz akcje specjalne. W reklamie radiowej wykorzystuje się także rozmowy sponsorowane, czyli są to krótkie wywiady na określony reklamowy temat. Reklama radiowa wykorzystuje także konkursy dla słuchaczy, gdzie reklamodawca jest fundatorem nagród. Główną formą reklamy radiowej jest spot radiowy. Reklamą multimedialną może być także reklama tranzytowa. Jest to rodzaj zewnętrznej reklamy. Nosnikami takiej reklamy są środki komunikacji, takie jak autobusy, busy, taksówki czy nawet prywatne samochody, wykorzystuje się także specjalne samochody reklamowe. Taka ruchoma reklama ma zatem duży zasięg. Taka reklamą...

Reklama ambientowa
Reklama ambientowa, jeden z typów reklamay multimedialnej łączy w sobie dwie dziedziny, takie jak: ATL oraz BTL. ATL z angielskiego above the line jest pewną strategią działania marketingowego, którą prowadzi się w mediach, czyli chodzi tutaj o telewizję, radio, prasę, plakaty oraz reklamy zewnętrzne i reklamy wewnętrzne. Natomiast BTL z angielskiego below the line jest metodą niekonwencjonalną i skierowaną do konkretnego klienta. Strategia ta jest wykorzystywana w środkach masowego przekazu w celu dotarcia do konsumenta. BTL składa się ponadto z Direct Mail oraz z Consumer Promotion. Reklama ambientowa jest reklamą ściśle kontekstową i charakteryzuje się wykorzystaniem albo jednego czynnika albo kilku czynników reklamowych jednocześnie. Tymi czynnikami mogą być nośniki takie jak tablice reklamowe. Reklama ambientowa wykorzystuje przestrzeń kontekstową, jak również wnętrza, które są powiązane z funkcją tych wnętrz. Jako przykład może nam tutaj posłużyć reklama na szlabanach firm ubezpieczeniowych. Ponadto taka ambientowa reklama wchodzi w interakcję z otoczeniem jak również...