Reklama w Multimediach

Spam

Wśród kategorii spamu, czyli masowej poczty elektronicznej wyróżniamy dwie kategorie. Jedną z nich jest UCE z angielskiego Unsolicited Commercial Email, czyli nie zamawiana oferta handlowa oraz komercyjny spam, który ma charakter reklamowy. UCE jest zakazany w prawie polskim oraz w Uniii Europejskiej. Drugą kategorię spamu tworzy UBE z angielskiego Unsolicited Bulk Email, czyli masowa poczta elektroniczna, która nie była zamawiana. Wśród takiego spamu wyróżniamy pocztę o treści o charakterze niekomercyjnym dotyczącą na przykład różnych ostrzeżeń, na przykład o wirusach komputerowych, dotyczącą także na przykład różnych apeli organizacji charytatywnych czy społecznych, jak również partii politycznych oraz teksty o tematyce z prośbą o pomoc. Spamerzy, czyli osoby które wysyłają ten typ nieprzyjemnej reklamy wykorzystują różne metody w celu dostarczenia niechcianych informacji reklamowych na naszą pocztę. Jedną z takich metod jest wyszukiwanie w sieci adresów poczty e-mail, a potem wysyłanie na te adresy wiadomości. Do najczęstszych produktów, które są reklamowane taką metodą jak spam, należą środki farmaceutyczne. Do swojej pracy spamerzy wykorzystują serwerów open relay, za pomocą którego przenoszą wiadomości z jednego serwera na drugi. Taka możliwość jest uwarunkowana złą konfiguracją takich serwerów. Ponadto spamerzy łamią także zabezpieczenia serwerów i za pośrednictwem tych serwerów wysyłają masowe ilości spamu.

Podobne artykuły

Systemy reklamy kontekstowej
Do najpopularniejszych systemów reklamy kontekstowej możemy zaliczyć AdSense i AdWords, gdzie firmą dostarczającą jest google, Adkontekst, gdzie firmą dostaraczajacą jest NetSprint i Wirtualna Polska, OnetKontekst, gdzie firmą dostarczajacą jest Onet.pl, SmartContext, gdzie firmą dostaraczającą jest ARBOmedia, Boksy.Gazeta.pl., gdzie firmą dostarczającą jest Gazeta.pl, BusinessClick, gdzie firmą dostarczającą jest Money.pl oraz Adsearch.pl, gdzie firma dostarczajacą jest Interia.pl. Są to wyniki na rok 2008. Ponadto reklama kontekstowa dzieli się na dwa najpopularniejsze systemy: AdSense oraz AdWords. Adsense jest serwisem reklamowym Google. Serwis ten wyświetla reklamy kontekstowe, bannery oraz reklamy wideo. Google AdWord jest także systemem reklamowym Google. Serwis ten sprzedaje linki reklamowe, które są wyświetlane w wyszukiwarce internetowej Google jako reklamy kontekstowe. Serwis ten sprzedaje także linki w modelu CPC, czyli jest to naliczanie opłaty za każdorazowe kliknięcie na daną reklamę. Link sponsorowany w systemie AdWords można wykonać na dwa sposoby. Jednym z nich jest wybór odpowiednich słów kluczowych, na które pojawi się...

Multimedialna reklama telewizyjna
Wynik jakości reklamy AdWords wylicza się na podstawie współczynnika klikalności CTR słowa kluczowego. Współczynnik klikalności wylicza się jako procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik jakości reklamy jest również wyliczany na podstawie jakości strony docelowej reklamy. Wyróżniamy kilka wyników jakości AdWords. Spośród wszystkich możemy wyróżnić cztery podstawowe takie wyniki. Są to: wynik jakości na poziomie witryny, wynik jakości na poziomie słów kluczowych, wynik jakości na poziomie tekstu reklamowego oraz wynik jakości strony docelowej reklamy. Ze względu na media oprócz reklam internetowych wyróżniamy także reklamę telewizyjną. Taką reklamą telewizyjną jest spot, czyli krótki filmik reklamowy. Taki spot wyświetlany jest zazwyczaj pomiędzy programami telewizyjnymi albo też dosyć często w trakcie trwania danego programu telewizyjnego. Czas trwania takiego telewizyjnego spota wynosi około trzydziestu sekund. Taka multimedialna emisja spotów często jest źródłem utrzymania się prywatnej stacji telewizyjnej, a ponadto dla telewizji publicznych jest sporym źródłem dochodów. Inną metodą reklamy multimedialnej jest...

Multimedialna reklama prasowa
W przypadku multimedialnego przekazu reklamy w postaci prasowej, taka reklama nie musi być tylko i wyłącznie w formie krótkiego tekstu, ale może ona mieć także formę zapachową albo również może zawierać próbki produktów, takich jak kremy, szampony, czy produkty spożywcze. Prasa codzienna daje reklamodawcy szerokie możliwości dotarcia do czytelnika. Wśród takiej prasy, gdzie pojawiają się reklamy możemy wyróżnić nie tylko gazety, ale również czasopisma czy magazyny. Przez prasę przemawia długa tradycja, która wydaje się być bardziej wiarygodną pisaną reklamą niż inne media. Ponadto takie ogłoszenia reklamowe mogą znajdować się w specjalistycznej prasie. W takiej prasowej reklamie mamy możliwość zaczerpnięcia szerszej informacji o danym produkcie niż przez inne multimedia. Jednakże reklama prasowa ma także swoje negatywne strony. Zazwyczaj po przeczytaniu prasy, gazeta ląduje w koszu na śmieci. Ponadto prasa dzieli się na prasę o zasięgu ogólnym , jak również na prasę o zasięgu regionalnym. W przypadku tym drugim pozwala nam taka...

Multimedialna reklama radiowa
Reklama radiowa jest jednym z typów reklamy medialnej i jest złożona z krótkich hasła. Taka reklama trafia do każdego słuchacza, ale minusem jest to, że większość słuchaczy nie koncentruje się na reklamie, ale tylko na ważnych informacjach audycyjnych. Reklama taka jest tania. W takiej reklamie radiowej wykorzystuje się wiele elementów. Są to na przykład dżingle. Dżingle są krótkimi piosenkami czy melodiami, które trwają zaledwie kilkanaście sekund, jak również festyny oraz akcje specjalne. W reklamie radiowej wykorzystuje się także rozmowy sponsorowane, czyli są to krótkie wywiady na określony reklamowy temat. Reklama radiowa wykorzystuje także konkursy dla słuchaczy, gdzie reklamodawca jest fundatorem nagród. Główną formą reklamy radiowej jest spot radiowy. Reklamą multimedialną może być także reklama tranzytowa. Jest to rodzaj zewnętrznej reklamy. Nosnikami takiej reklamy są środki komunikacji, takie jak autobusy, busy, taksówki czy nawet prywatne samochody, wykorzystuje się także specjalne samochody reklamowe. Taka ruchoma reklama ma zatem duży zasięg. Taka reklamą...